ده هزار تومان هدیه عضویت در دنیای فوتبال اینجا کلیک کنید ورزشگاه آزادی

 

 

 

 



تاریخچه مجموعه آزادی
مجموعه ورزشي آزادي به منظور برگزاري هفتمين دوره بازيهاي آسيائي تهران در سال 1353 و در استانداردهاي بين المللي و با مساحت 460 هكتار در غرب تهران احداث گرديد .
اين مجتمع بزرگ ورزشی علاوه بر قابليت اجراي اكثر رشته هاي ورزشي ، محلي مناسب براي برگزاري جشن ها و گردهمائي و مراسمهای مختلف و همچنين تشكيل اردوهاي ورزشي ميباشد .
مشخصات كلي مجموعه به قرار زير است :
- سطح زيربنايي ساختمان 000/400 مترمربع
145هكتار جنگل
45هكتار چمن تزئيني
 7هكتار زمين چمن


بازسازی زمین چمن :
بیرون آمده و پس از آبیاری به جای اولیه خود باز می گردندپس از برگزاری مسابقه بین تیمهای استقلال و آنی یانگ کره و حوادثی که در آن مسابقه پیش آمد ( آب گرفتگی در زمین در اثر بارندگی شدید ) مسئولان سازمان را بر آن داشت تا نسبت به ایجاد یک زمین فوتبال آبرومند اقدام نمایند . به همین منظور بازسای زمین به شرکت اینتر کام که ماهیت هلندیآلمانی دارد ، سپرده شد و از 28 خرداد ماه سال 81 نسبت به گودبرداری زمین به عمق یک متر اقدام شد . برای اینکه در زمین ایستایی آب نداشته باشیم می بایست زهکشی به دو صورت انجام می شد . یکی لوله های مشبک و سوراخ دار pvc و دیگری با استفاده از مصالح دردانه بندی مختلف در سه لایه که به کمک آنها آب ابتدا از لایه های خاک عبور کرده و سپس از طریق لوله های مشبک از زیر چمن خارج و به چهار گوشه زمین که چهار حلقه چاه می باشد هدایت گردد .
سیستم آبیاری نیز بصورت الکترونیکی اجرا گردید که از طریق دستگاه دیجیتالی قابل تنظیم و کنترل می باشد که 15 فواره در 15 نقطه ( 12 عدد پیرامون و 3 عدد وسط ) طراحی شده که با شروع استارت دستگاه فواره ها یک به یک 
.

سیستم دیگر سیستم هیتینگ که جهت نگهداری سبزینگی چمن در فصول سرد بکار می رود لوله های این سیستم در عمق 25- سانتی متر و به طول 5/27 کیلومتر بصورت رفت و برگشت و به فاصله 30 سانتی متر از هم در عرض زمین قرار گرفته اند که از طریق سیستم موتورخانه دمای آب داخل لوله ها بر حسب نیاز قابل کنترل می باشد .
سپس لایه های URTS وRTS که به عمق 25 سانتی متر میباشد و شامل ترکیب سیلیس ، پرلیت خام ، پیت ماس ، ماسه ، خاک برگ ، و خاک زارعی و کود شیمیایی می باشد اجرا گردید و پس از آن اقدام به کاشت چمن شد . کاشت چمن توسط دستگاه بذر کار انجام شد و پس از کاشت بذر پوششی محافظی به عنوان کاور تا جوانه زدن زمین روی چمن باقی ماند ، سرانجام زمین چمن در 15 خردادماه 1382 آماده بهره برداری گردید و در روز بازی بین تیم های ملی امید ایران و ازبکستان افتتاح گردید .

باز سازی اسکور بورد
اسکوربرد رنگی استادیوم یکصدهزارنفری با بیش از 104 متر مربع یکی از بزرگترین صفحه نمایشهای رنگی جهان است که در یک استادیوم ورزشی نصب شده است .
بازسازی این اسکوربرد طبق پیش بینی مهندسان سه ماه محاسبه گردیده بود که با پیگیری مدیرمجموعه و به جهت افتتاح در بازی فوتبال بین تیم های ایران و آلمان ، این کار در مدت چهل روز به انجام رسید.
اسکوربرد آزادی با رزولیشن 278× 576 و 7/16 میلیون رنگ ، دارای هزارساعت عمر مفید و 15 سال گارانتی شرکت سازنده می باشد.
ابعاد کل این صفحه نمایش 5/7 × 20 و قسمت نمایش آن 20/7 × ۴/۱۴ متر می باشد .
این اسکوربرد پیش از این بصورت متنی و تک رنگ مورد استفاده قرار می گرفت که با بازسازی کامل آن بصورت صفحه نمایش رنگی درآمد.

بازسازی صندلی ها
چند مدت پیش باز هم اعتراضات به نحوه ی استقرار تماشاگران در ورزشگاه آزادی باز هم از سر گرفته شد ، البته اینبار شاید کمی مسئولین این ورزشگاه بزرگ به فکر افتاده و تنها طبقه ی اول ورزشگاه را صندلی گذاری کردند ،البته بدون شماره!!! .

(10 ورزشگاه ترسناک جهان (آزادی اول است!)
آزادي تهران( ايران ) گلورابونك كارلو (جاكارتاي اندونزي )،‌ لانه پرنده (پكن - چين )، استاديوم جي‌جو جام جهاني (جي‌جو كره جنوبي )، ورزشگاه ملي جابر الاحمد (كويت )،ورزشگاه سايتاما (ژاپن )، ورزشگاه سالت ليك (كلكته- هند )، ورزشگاه جهاني سئول( سئول -كره جنوبي )، ورزشگاه سلطان بن فهد (رياض عربستان سعودي ) و ورزشگاه تودوروكي (كاوازاكي - ژاپن )

 

 



نظرات شما عزیزان:

nina
ساعت14:48---14 بهمن 1390
salam mamnoon ke sar zadi
man linkidamet shomam mano ba esme " loveis992" be link


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:ورزشگاه آزادی,
ارسال توسط مرتضی98